Sms-information till din mobil

Vid driftstörningar i vissa av kommunens tjänster (vatten eller renhållning), och vid händelse av kris är det viktigt för oss att du som kommuninvånare så snabbt som möjligt får information om detta. Därför använder vi oss av sms-utskick vid sådana tillfällen.

Du som är folkbokförd på och har en mobiltelefon registrerad på din adress får automatiskt ett sms från oss vid störningar. Ditt mobilnummer hämtar vi från din teleoperatörs databas.

Registrera ditt telefonnummer

Du behöver manuellt registrera ditt mobilnummer om du har:

  • skyddat nummer
  • oregistrerat kontantkort
  • äger ett fritidshus på en adress som du inte är skriven på
  • använder ett företagsabonnemang
  • eller vill få sms om driftstörningar som till exempel berör en äldre anhörig som bor i Säters kommun.

Registrera dig i formuläret nedan. Du kan också kontrollera att dina uppgifter stämmer, lägga till fler telefonnummer och adresser samt ta bort uppgifter.

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 - 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.