Avvikelsehantering

Det här är en avvikelse

En avvikelse är en händelse som inte blev som det tänkt. En avvikelse kan visa på om en vårdskada eller risk för vårdskada inträffat enligt HSL, Hälso- och sjukvårdslagen eller om ett missförhållande skett utifrån SoL, Socialtjänstlagen. Konsekvensen kan vara allt från obehag och oro till en allvarlig skada fysiskt eller psykiskt.

Exempel på avvikelser

  • Fall eller falltillbud
  • Brister i bemötande
  • Vårdrelaterade infektioner
  • Utebliven behandling
  • Uteblivet tillsynsbesök
  • Brister i läkemedelshantering
  • Brister i informationsöverföring

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 — 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.