E-arkivsamverkan

22 kommuner har en gemensam e-arkivlösning och samverkar genom avtal kring kunskap om långsiktigt bevarande. Säters kommun är värdkommun för drift och förvaltning. De kommuner som ingår i samverkan är Avesta, Bollnäs, Borlänge, Falun, Gagnef, Hedemora, Hudiksvall, Leksand, Ljusdal, Ludvika, Malung-Sälen, Mora, Nora, Nordanstig, Orsa, Ovanåker, Rättvik, Sandviken, Smedjebacken, Säter, Vansbro och Älvdalen.

E-arkiv Mitt

Säters kommun var sedan december 2018 värdkommun för E-arkivcentrum Dalarna. Under hösten 2023 anslöt sig ytterligare sju kommuner och verksamheten bytte namn till E-arkiv Mitt. Här finns en samlad kompetens för förvaltning och leverans till e-arkivlösningen.

Vi som jobbar på E-arkiv Mitt är idag fyra personer med roller som e-arkivarie, systemförvaltare, projektledare och it-tekniker med programmeringskunskap. E-arkiv Mitt leder och samordnar leveranser till e-arkivet. Många leveransprojekt genomförs tillsammans med flera kommuner för att effektivisera och samla kunskap och erfarenhet.

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 - 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.