Betalning till Säters kommun

Du som betalar fakturor till kommunen har möjlighet att göra din betalning manuellt, via autogiro eller via din internetbank med elektronisk faktura (e-faktura). Du kan också välja om du vill kombinera autogiro med e-faktura. Här kan du läsa om de olika inbetalningsalternativen.

Betala manuellt

När du ska betala en faktura från oss ska du använda våra bankgironummer. Inbetalningskort medföljer alla fakturor. På inbetalningskortet finns ett OCR-nummer som du alltid ska ange vid betalning. Var noggrann med att ange rätt OCR-nummer.

  • Fakturor för Vatten & Återvinning har bankgironummer: 379-2934
  • Fakturor för barnomsorg, äldreomsorg, musikskola har bankgironummer: 5009-1487
  • För övriga betalningar till kommunen där OCR-nummer saknas, ska bankgiro: 5934-8771 användas.

Elektronisk faktura (e-faktura)

Vi kan erbjuda dig din faktura som elektronisk kundfaktura. Det innebär att fakturan kommer elektroniskt direkt till din internetbank. För att ansluta dig till e-faktura loggar du in dig på din internetbank och väljer funktionen ”Anmäl e-faktura”. Det krävs att den som står som fakturamottagare är samma person som den som betalar via internetbanken. Kontakta ekonomikontoret om du vill ändra fakturamottagare.

Autogiro

Du kan också ansöka om autogiro för automatisk dragning av fakturabeloppet från ditt bankkonto. Det krävs att den som får fakturan är samma person som har bankkontot. Kontakta ekonomikontoret om du vill ändra fakturamottagare. Vill du ansöka om autogiro kan du hämta blanketten genom att klicka nedan.

Ansök om Autogiro via kommunens blankett

Fyll i uppgifterna och skicka in dem till:

Ekonomienheten
Säters kommun
Box 300
783 27 Säter

Kombinera e-faktura och autogiro

Det går alldeles utmärkt att kombinera e-faktura och autogiro. Hos din internetbank fungerar e-faktura då som en specifikation av vad som automatiskt kommer att betalas.

Påminnelse eller inkassokrav från Säter kommun

Visma Financial Solutions hanterar påminnelse- och inkassoärenden för Säters kommun. Visma svarar på frågor gällande betalningen av påminnelse eller inkassokrav och Säters kommun hanterar frågor som rör grundfakturan och dess innehåll.

Frågor om påminnelse eller inkassokrav:

E-post: Inkasso.collectors@visma.com
Telefon: 0771-232 400

Läs mer om Visma och logga in för att betala din räkning här.

Frågor om grundfakturan:

E-post: kommun@sater.se
Telefon: 0225-55 000

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 - 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.