Ring oss via texttelefoni.se, bildtelefoni.net eller Teletal

Kontakta oss via texttelefoni.se

  • För dig som skriver din dialog, mejla oss på texttelefon@texttelefoni.se.
  • Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som du når via webbplatsen texttelefoni.se eller mobilappen ”texttelefoni.se” som finns tillgänglig på Google Play och App Store.
  • För dig som vill ringa upp någon som skriver sin dialog, ring på telefon 020-600 650.
  • När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.

Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på webbplatsen texttelefoni.se.

Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal. En förmedlare med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.

Kontakta oss via bildtelefoni.net

  • För dig som använder teckenspråk i dialogen, mejla oss på tolk@tolk.sip.nu.
  • Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via bildtelefoni.net. eller mobilappen ”Bildtelefoni.net” som finns tillgänglig på Google Play och App Store.
  • För dig som vill ringa upp någon som använder teckenspråk i dialogen, ring på telefon 020-28 00 20.
  • När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.

Bildtelefoni.net har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på webbplatsen bildtelefoni.net.

Bildtelefoni.net förmedlar samtal med svenskt teckenspråk och svenskt tal. En tolk med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.

Kontakta oss via Teletal

  • Teletal når du på telefon 020-22 11 44. Det är samma nummer för alla som vill ringa via Teletal.

Teletal har öppet vardagar klockan 07.30–20.00 och helger klockan 12.00–16.00. Tjänsten är kostnadsfri. Mer information hittar du på webbplatsen teletal.se.

Teletal gör det möjligt för dig som behöver hjälp och stöd vid telefonsamtal på svenska. En tolk som har tystnadsplikt deltar och ger stöd vid behov. Tolken kan till exempel underlätta att komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att skicka korta minnesanteckningar av vad som sägs.

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 - 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.