Vart vänder jag mig när det är stopp i avloppet?

Kontrollera var stoppet sitter

Har du stopp i avloppet, börja med att kontrollera om det är stopp i samtliga avlopp eller inte. Är det inte stopp i samtliga avlopp sitter stoppet på din egen ledning. Är det stopp i samtliga avlopp i fastigheten kan stoppet sitta på servisledningen.

Om du har kommunalt avlopp och stoppet sitter på kommunens vattenledning är det kommunen som kommer ut med en spolbil för att få bort stoppet. Om stoppet finns på din fastighet ansvarar du själv för att åtgärda detta. Kontakta valfri entreprenör.

Kommunalt avlopp

Har du kommunalt avlopp kan du använda Säters kommuns app för felanmälan. Sök efter ”Felanmälan Säters kommun” i App Store eller Google Play. Du kan också ringa vår kundtjänst på telefon 0225–55 000 eller felanmäla direkt på kommunens webbsida Felanmälan vatten och återvinning.

Enskilt avlopp

Har du enskilt avlopp kontaktar du Maserfrakt AB på telefon 0243–25 70 22.

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 - 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.