Nya e-tjänster för bygglov och anmälningar

Visste du att

Från onsdag den 8 oktober kan du använda kommunens nya e-tjänster för bygglov.
Du kan då ansöka om bygglov och andra åtgärder, till exempel, anmäla att du vill installera en eldstad eller ansöka om dispens från strandskyddet och mycket mer.

Det innebär att du inte längre behöver beställa hem pappersblanketter.

Som sökande kan du via e-tjänsterna:

  • Skicka in din ansökan digitalt
  • Lätt att se vilka dokument som ska bifogas i din ansökan eller anmälan
  • Följa ditt ärende steg för steg
  • Kommunicera med handläggare
  • Lämna in kompletterande handlingar

Allt sker samlat i ett nytt verksamhetssystem som förenklar både för dig som söker och för oss handläggare.

Även grannehörande och remisser i ärenden kommer att ske via e-tjänsten.

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 — 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.