Längre handläggningstider för bygglov under våren och sommaren

Under vår- och sommarperioden kan handläggningstiderna för bygglov vara längre än normalt. Det beror dels på hög belastning under byggsäsongen och dels på att vi inför ett nytt, digitalt verksamhetssystem.

Vi uppmanar därför alla att ansöka om bygglov i god tid.

Det nya systemet är en viktig satsning som kommer att ge en smidigare och mer effektiv handläggning. Du som söker bygglov kommer bland annat att kunna följa ditt ärende digitalt, från ansökan till beslut. Mer information kommer inom kort!

Vi ber om förståelse under övergångsperioden och tackar för ditt tålamod medan vi arbetar för att förbättra vår service.

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 - 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.