Information från Miljö-och byggenheten

Under sommaren kommer handläggningen av små avlopp och livsmedelsärenden att ta längre tid än normalt, då vi har lägre bemanning under semestrarna.
Under några sommarveckor kommer ingen ordinarie handläggare att vara på plats för små avlopp och livsmedel. Under den tiden kommer endast akuta ärenden att hanteras.
För små avlopp gäller det v 30-33 och för livsmedel gäller det v 30-32.

Vill du starta en livsmedelsverksamhet under v 30-32, kan du börja din verksamhet direkt du har skickat in din anmälan om registrering om livsmedelsverksamhet. Vi kommer att handlägga registreringen och skicka ut ett beslut när ordinariehandläggare är tillbaka från semestern.

Under sommarperioden kan svarstiderna för bygglov vara längre än normalt. Det beror dels på hög belastning under byggsäsongen, dels på att vi inför ett nytt, digitalt verksamhetssystem samt sommarledigheter.

Om ni har frågor kontakta oss gärna via epost: miljo@sater.se eller bygg@sater.se har ni ett pågående ärende ange gärna ärende numret i ämnesraden.

Vi ber om förståelse under sommarens semesterperioder och tackar för ditt tålamod
Sommarhälsningar, Miljö- och byggenheten

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 — 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.