Bättre tillgänglighet för byggfrågor

Byggenheten har nu tagit bort sina fasta telefontider, vilket gör det enklare för dig att kontakta en bygglovshandläggare. Du kan nu ringa när som helst under arbetstid, måndag till fredag, utan att behöva anpassa dig till specifika dagar eller tider, så som det var förut.

När du har ett pågående ärende får du nu även en egen handläggare, vars kontaktuppgifter du får i samband med den första kontakten. Du kan enkelt vända dig direkt till din handläggare med frågor. Om ärendet är brådskande och din handläggare inte är tillgänglig kan en annan handläggare hjälpa dig. Eller så kan du lämna ett meddelande, och du blir kontaktad så snart som möjligt.

Förhoppningen är att det ska bli en smidigare hantering om du har ett pågående ärende och öppna upp för möjligheten att enkelt ställa frågor om dina framtida projekt.

Det här är ett viktigt steg i arbetet med att förbättra tillgängligheten och på så vis skapa bättre förutsättningar för framgångsrika byggprojekt och samhällsutveckling.

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 - 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.