Klagomål och synpunkter

Klagomål och synpunkter

Är du inte nöjd eller har du synpunkter?

Vi tar gärna emot klagomål och synpunkter för att förbättra vår verksamhet.

Länk till e-tjänst för klagomål och synpunkter

Du som inte kan använda våra e-tjänster

Du som inte har möjlighet att ansöka via e-tjänst kan beställa en blankett på papper att fylla i och skicka in via post. Kontakta Säters kommuns kundtjänst på telefon 0225-55 000.

Patientnämnden Dalarna

Patientnämnden är en fristående och opartisk instans som hjälper patienter när det uppstått problem i kontakt med en vårdgivare.
Kontaktuppgifter:

Telefon: 023-49 01 00
E-post: patientnamnden@regiondalarna.se
Adress: Vasagatan 27, Box 712, 791 29 Falun

Patientförsäkring

Om du drabbas av en skada i samband med kommunal hälso- och sjukvård kan du ha rätt till ekonomisk ersättning enligt patientskadelagen. Om du råkar ut för en skada och vill kräva ekonomisk ersättning från patientförsäkringen måste du göra en skriftlig skadeanmälan. Kontakta verksamhetschef för kontaktuppgifter till försäkringsbolaget.

MLS
Marie-Louise Snell

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 - 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.