Kundservice och bemötande, utbildning, 23 januari och 13 februari

Den här kostnadsfria kursen erbjuds för företagare i projektet Lyftkraft 2.0. Genom projektet kan små och medelstora företag i Dalarna få stöd till att utbilda och kompetensutveckla sin personal. Läs mer om Lyftkraft 2.0 på Falun Borlänge-regionens webbplats.

Utbildare

Kraftplan HR business partner

Innehåll

I vår utbildning i kundservice och bemötande kommer du att få olika verktyg och modeller som du har nytta av i kontakten med dina kunder. Teori blandas med praktiska övningar och erfarenhetsutbyte mellan deltagarna. Målsättningen är att du ska få kunskap och inspiration för att kunna stärka och utveckla dina kundrelationer.

Utbildningen är 2 dagar: 23/1 + 13/2 2025

Delar av innehållet:
• Vad är bra kundservice?
• Människors olika beteenden. Förstå egna och andras beteenden.
• Att bemöta olika beteendemönster
• Att ge service, helhetsmodellen: Känsla-Tanke-Handling
• Kundbemötande i samtal – kropp, röst, ord.
• Styrning i samtalet
• Samtalstekniker
• Kundbemötande i skrift – upplägg
• Bemöta upprörda kunder

Praktisk information

När: 23 januari och 13 februari kl. 8-17

Var: I Falun

Anmälan

Anmäl dig senast 20 december till Ann-Caroline via e-post ann-caroline.furst@fbregionen.se

I anmälan uppger du företagsnamn, antal deltagare samt utbildningens namn.

Om du inte tagit del av aktiviteter eller utbildningsinsatser inom projekt Lyftkraft 2.0 innan

Om du inte varit i kontakt med Lyftkraft 2.0 tidigare behöver du ta en kontakt med projektledaren i god tid innan kursen. Eftersom projektet finansieras av Europeiska Socialfonden (ESF) behöver du skriva under ett intyg om att ta emot detta kostnadsfria stöd. Företagare får ta del av kostnadsfria statliga utbildningsinsatser upp till ett visst värde därav behöver intyget skickas in.

Om det behövs, hjälper de dig med att fylla i ansökan.

Kontakt för utbildningen

Vid frågor vänligen kontakta projektledare Kathrine Abrahamsen på telefon 0243-24 80 56 eller via e-post kathrine.abrahamsen@fbregionen.se.
Eller Ann-Caroline Furst på telefon 0243-24 80 55 eller e-post ann-caroline.furst@fbregionen.se

Fler erbjudanden i projekt Lyftkraft 2.0

I projektet erbjuder vi även skräddarsydda utbildningar utifrån just ditt företagsspecifika behov.

Om ni har behov av att flera medarbetare genomgår en utbildning kan vi tillsammans med en utbildningsleverantör boka in en utbildning just för er. Projektet har också möjlighet att upphandla utbildning för nischade/specifika behov för enstaka medarbetare som genomförs på plats hos er eller hos utbildningsleverantör på annan ort.

Projektet kommer också kunna stödja företag som önskar jobba med sin kompetensförsörjningsstrategi och interkulturell dialog. Utbildningarna är helt eller delvis kostnadsfria och kan anpassas efter individernas och företagens behov. Företagen bibehåller sin konkurrenskraft och bidrar till en mer stabil och hållbar arbetsmarknad, till fördel för både befintlig personal och potentiella rekryteringar.

Läs mer om projektet på webbplatsen för Lyftkraft 2.0. 

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 - 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.