Kundservice & bemötande, Falun/Borlänge – 18 september + 15 oktober

Den här kostnadsfria kursen erbjuds för företagare i projektet Lyftkraft 2.0. Genom projektet kan små och medelstora företag i Dalarna få stöd till att utbilda och kompetensutveckla sin personal. Läs mer om Lyftkraft 2.0 på Falun Borlänge-regionens webbplats.

Innehåll

I utbildningen kundservice och bemötande kommer du att få olika verktyg och modeller som du har nytta av i kontakten med dina kunder. Teori blandas med praktiska övningar och erfarenhetsutbyte mellan deltagarna. Målsättningen är att du ska få kunskap och inspiration för att kunna stärka och utveckla dina kundrelationer.

Delar av innehållet

  • Vad är bra kundservice?
  • Människors olika beteenden – förstå andras och egna beteenden.
  • Att bemöta olika beteendemönster.
  • Att ge service utifrån helhetsmodellen: Känsla – Tanke – Handling.
  • Kundbemötande i samtal – kropp, röst och ord.
  • Styrning i samtalet.
  • Samtalstekniker.
  • Kundbemötande i skrift – upplägg.
  • Bemöta upprörda kunder.

Praktisk information

Datum: 18 september + 15 oktober
Plats: Falun eller Borlänge (plats meddelas senare)
Sista anmälningsdatum: 27 augusti
Anmälan via länken: https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=7HdPZ610F02QVB9tHy67ivKPjt2MsI1PuT94tfJQAdtURTU2MFhFSFZYSU0yQzdGR0o1TkxRQkFBRy4u&route=shorturl

Om du inte tagit del av aktiviteter eller utbildningsinsatser inom projekt Lyftkraft 2.0 innan

Om du inte varit i kontakt med Lyftkraft 2.0 tidigare behöver du ta en kontakt med projektledaren i god tid innan kursen. Eftersom projektet finansieras av Europeiska Socialfonden (ESF) behöver du skriva under ett intyg om att ta emot detta kostnadsfria stöd. Företagare får ta del av kostnadsfria statliga utbildningsinsatser upp till ett visst värde därav behöver intyget skickas in.

Om det behövs, hjälper de dig med att fylla i ansökan.

Fler erbjudanden i projekt Lyftkraft 2.0

I projektet erbjuder vi även skräddarsydda utbildningar utifrån just ditt företagsspecifika behov.

Om ni har behov av att flera medarbetare genomgår en utbildning kan vi tillsammans med en utbildningsleverantör boka in en utbildning just för er. Projektet har också möjlighet att upphandla utbildning för nischade/specifika behov för enstaka medarbetare som genomförs på plats hos er eller hos utbildningsleverantör på annan ort.

Läs mer om projektet på webbplatsen för Lyftkraft 2.0. 

Kontakta oss

När du kontaktar oss är det Säters kommuns kundtjänst som tar hand om dina frågor. Om du vill prata med en särskild person eller avdelning kan vi koppla dig vidare.

Öppettider

Måndag–fredag (lunchstängt 12.00 - 13.00): 08.00 - 16.15

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Mejla oss

Skicka ditt mejl till kommun@sater.se.

Ring oss

Prata med oss på tfn 0225-55 000.

Besök oss

Besök oss på Rådhuset, Åsgränd 2, Säter.