tisdag 28 mars 2017
Translate

Translate site

Till startsidan Till startsidan

Trygghetslarm

Trygghetslarm
Med ett trygghetslarm kan man snabbt komma i kontakt med en larmcentral och hemtjänstpersonal om man skulle råka ut för en nödsituation. Larmet fungerar via telefon och man larmar med en sändare som man vanligtvis har runt handleden eller halsen.

När kan du larma?
I första hand ska trygghetslarmet användas vid akuta hjälpbehov, till exempel när du har ramlat, blivit akut sjuk eller vid andra akuta tillstånd/händelser.
 
Så här får du ett larm
Ansökan om trygghetslarm görs hos äldreomsorgens biståndshandläggare. Biståndshandläggaren bedömer ditt behov av att få ett larm installerat.

Här kan du läsa om hur en ansökan går till:
Ansökan om stöd

När larmet inte längre behövs
Om du inte behöver larmet längre ska du eller dina anhöriga ta kontakt med biståndshandläggaren i ditt område. Larmet kan inte överlåtas till annan person. Utebliven återlämning debiteras.

Problem med larmet?
Om du får problem med ditt larm kan du ringa:
0225-55 397

Sidan uppdaterad 2014-09-30 av Marie-Louise Snell
Till startsidan Till startsidan
Kontakt
  • Socialförvaltningen
  • Gun-Britt Norrgård
  • Biståndshandläggare
  • Telefontid/träffas säkrast:
  • kl. 08.00-09.30
  • Tel: 0225-55 396
  • Skicka e-post
  •  
  • Anita Anderson
  • Biståndshandläggare
  • Telefontid/träffas säkrast:
  • kl. 08.00-09.30
  • Tel: 0225-55 395
  • Skicka e-post
  •  
  • Anna-Karin Broberg
  • Biståndshandläggare
  • Telefontid/träffas säkrast:
  • kl. 08.00-09.30
  • Tel: 0225-55 306
  • Skicka e-post
  •  
  • Sofie Fahlin
  • Biståndshandläggare
  • Telefontid/träffas säkrast:
  • kl. 08.00-09.30
  • Tel: 0225-55 173
  • Skicka e-post
Säters kommun
Rådhuset
783 27 Säter
Tel: 0225-55 000